poniedziałek, 27 kwietnia 2015

In My Secret Life

Rzadko zdarza mi się wstawać w sobotę o szóstej rano, ale tym razem byłem tak podekscytowany tym, co miało nastąpić, że obudziłem się sam z siebie chwilę po piątej. 25 kwietnia to dzień, na który został zaplanowany pierwszy zlot posiadaczy aut z silnikami włoskiego konstruktora Giuseppe Busso. Jego silniki występowały w Alfach, Fiatach i Lanciach w latach 1979-2005. 3 dni po zakończeniu ich produkcji Busso zmarł. Podczas uroczystości doszło do spontanicznego spotkania wielu miłośników tej jednostki napędowej na placu przed kościołem w Arese. Wspólne odpalenie widlastych szóstek zostało potraktowane jako oddanie czci zmarłemu inżynierowi, urodzonemu w Turynie. Stąd też wziął się pomysł na tego typu spotkanie w Polsce. Gdy zostałem zapytany przez organizatora, czy może liczyć na moją obecność, to nie wahałem się nawet chwili, co mu odpowiedzieć.

Na miejsce spotkania wybrano Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wawrzkowizna". Znajduje się on 60 km od Łodzi i 8 km od Bełchatowa. Na szczęście pogoda była idealna, przez co bycie odciętym od świata poprzez ogromną ilość drzew i wodne akweny stanowiło olbrzymią zaletę. Jeszcze przed dziesiątą dotarliśmy na miejsce, gdzie czekali już pierwsi uczestnicy.  













W oczekiwaniu na samochód niespodziankę postanowiłem zabrać część ekipy w miejsce nieco bardziej sprzyjające fotografowaniu. Co prawda nie pisałem się na zdjęcia dwóch/trzech aut na raz, ale chłopcy stwierdzili, że trzeba sprawdzić, czy z tym też sobie dam radę. W końcu lubię wyzwania, co nie?  







Podczas kontemplacji nad 147 GTA, 156 GTA i GT 3.2 nagle usłyszałem niosące się echo małego konwoju. Chwilę później zobaczyłem jak obok mnie przejeżdża dość szybko Alfa Romeo Sprint Zagato, 147 GTA i Maserati 4200 GranSport. Największa gwiazda zlotu właśnie dotarła. Samochód, obok którego nie da się przejść obojętnie. Wzbudza tylko i wyłącznie skrajne emocje. Albo uważasz, że jest genialny, albo że jest okropny. Włoska prasa nazwała SZ 'Il Mostro' - czyli potwór. 3.0 V6 12v w połączeniu z napędem na tył i niską masą (1260 kg) oznaczało problemy dla ludzi lekkomyślnych. Wyprodukowano 1036 egzemplarzy (ten na zdjęciach to nr 950), a wybór koloru nadwozia był dowolny, o ile wybrałeś czerwony.







Zgodnie z harmonogramem imprezy, o 13:30 ruszyliśmy wszyscy razem w stronę Bełchatowa, gdzie na placu Narutowicza miała odbyć się prezentacja samochodów i konkurs na auto zlotu.
















Po powrocie do ośrodka i czasie na regenerację postanowiliśmy wybrać samochód z najlepszym wydechem. Po prezentacji uczestników i zebraniu głosów przyszedł czas na grilla i ogłoszenie wyników konkursów przy ognisku.

Samochód zlotu
1. 147 GTA - zeb
2. 164 2.0 TB - Xofer
3. GT 3.2 - LukeMazur

Najlepszy wydech
1. GT 3.2 - LukeMazur
2. GT 3.2 - slavol
2. Gtv 3.0 - Tytus9

W drugim konkursie nie ma błędu - drugie miejsce zajęli ex aequo Sławek i Tytus. Po ogłoszeniu wyników uczestnicy zlotu powrócili do wieczornej integracji.

Na koniec kilka ogłoszeń:
1. Dokładnie dzisiaj, 102 lata temu na świat przyszedł Giuseppe Busso (27.04.1913).
2. Ostatni post (Fulvia Zagato) wypadł dokładnie w kolejną rocznicę powstania tego bloga (02.04.2011). Kompletnie o tym zapomniałem.
3. Jakoś niedawno pękło 35,000 wyświetleń. Dziękuję wszystkim odwiedzającym.
4. Ten post to 75-ty wpis na blogu. Trochę się już tego zebrało...
5. Podziękowania dla Sebastiana za świetnie zorganizowaną imprezę. Uczestnictwo w niej sprawiło mi ogromną radość!
6. Wielkie podziękowania również dla drift-r za pomoc.
7. Miło było wszystkich poznać. Zarówno tych, których już znałem, jak i tych których znałem tylko z forum oraz tych, których nie kojarzyłem w ogóle. Liczę na to, że tego typu impreza będzie odbywać się regularnie i zostanie z nami na bardzo długo.

Zobacz także:
1. Czarne 156 SW GTA
2. Czerwone 156 SW GTA
3. Czarne 147 GTA
4. Forza Italia 2014

3 komentarze:

  1. Fantastycznie wam to wyszło. Pozdrawiam, Artur

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tym dowolnym kolorem -czerwonym dotyczacym zagato nie jest prawdą. Proponuję sprawdzic stroę Joe Macari z Londynu. Są tam do nabycia auta wyjątkowe i wśród nich owa Alfa nr 850 , z przebiegiem 27tys mil w kolorze -ŻÓŁTYM

    OdpowiedzUsuń
  3. jest prawdą. ja pisałem o SZ (Sprint Zagato), a na stronie Joe Macari jest RZ (Roadster Zagato). proponuję czytać uważniej. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń